W przypadku gdy w oknie dialogowym SOLIDWORKS „Otwórz” lub Eksploratorze Windows nie wyświetla się obraz podglądu miniatury tylko wyświetla się ikona PART, można to zmienić poprzez zmianę ustawień. Istnieje kilka przyczyn, które mogą spowodować ich utratę.
W tym artykule przedstawię podgląd miniatur SOLIDWORKS i udostępnię niektóre rozwiązania, aby rozwiązać ten problem.

Opcje ustawień SOLIDWORKS
Przechodzimy do ustawień opcji systemu SOLIDWORKS: Narzędzia → Opcje → Opcje systemu → Ogólne → gdzie zaznaczamy „pokaż grafikę miniatur w eksploratorze Windows”
.

Należy zauważyć, że pliki muszą zostać otwarte i zapisane w SOLIDWORKS, aby wygenerować miniaturę.
Opcje folderów Windows
Następnym krokiem jest sprawdzenie Opcji Eksploratora plików.
Najpierw otwórz Panel sterowania systemu Windows → Opcje Eksploratora plików.

Spowoduje to wyświetlenie okna dialogowego Opcje Eksploratora pliku, w którym wybierzemy kartę Widok. Następnym korkiem jest odznaczenie opcji → „Zawsze pokazuj ikony, nigdy miniatury”.

Po ewentualnym odznaczeniu wcześniejszej opcji zaznaczamy opcję „Pokaż programy obsługi podglądu w okienku podglądu”.

Klikamy przycisk „Zastosuj” w prawym dolnym rogu i „OK”.
Opcje wydajności systemu Windows
WAŻNEMiniatury SOLIDWORKS mogą być wyłączone, jeśli w systemie Windows ustawiono dostosowane poziomy wydajności. Ponadto, jeśli górne przyciski opcji są ustawione na „Dostosuj, aby uzyskać najlepszą wydajność”, podglądy i miniatury zostaną wyłączone.
Przejdźmy ponownie do Panelu sterowania systemu Windows → wyszukaj „Wydajność” → wybierz „ Dopasuj wygląd i wydajność systemu Windows”.

Wybierz „Pokaż miniatury zamiast ikon” i zastosuj jak poprzednio.

Rejestracja DLL
SOLIDWORKS instaluje wiele plików .dll, które są wymagane do prawidłowego działania programu, interfejsu z wymaganiami wstępnymi i pracy w środowisku Windows. Instalacja bez pełnych uprawnień lokalnego administratora systemu Windows może uniemożliwić wymaganą rejestrację plików .dll. Mając odpowiednie uprawnienia, możesz ręcznie zarejestrować następujące pliki .dll, aby rozwiązać problem.
- Swdocumentmgr.dll (domyślna lokalizacja → C:\Program Files\Common Files\SOLIDWORKS Shared)
- Sldthumbnailprovider.dll (domyślna lokalizacja → C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS)
W przypadku ręcznej rejestracji plików, wykonaj poniższe czynności. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, przed rozpoczęciem skontaktuj się z administratorem zespołu IT.
- Zaloguj się do systemu Windows z pełnymi uprawnieniami administratora.
- Korzystając z Eksploratora Windows, przejdź do plików .dll z wyżej podanych (niektóre ścieżki mogą się różnić w zależności od systemu operacyjnego).
- Otwórz wiersz polecenia (CMD) jako administrator.
- Wpisz następujący tekst i wprowadź po każdym
Regsvr32 „C:\Program Files\Common Files\SOLIDWORKS Shared\swdocumentmgr.dll”
Regsvr32 „C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\sldthumbnailprovider.dll”
