Podczas pracy z animacją SOLIDWORKS Composer mogą wystąpić przypadki, gdy będziemy musieli skopiować lub przenieść klawisze animacji z jednej klatki czasowej do drugiej. Takimi sytuacjami mogą okazać się chęci skopiowania lokalizacji, nieprzezroczystości (krycia), materiału lub właściwości i zachowania aktora.
Jak skopiować lub przenieść klucze?
Krok 1: Wybierz aktora/aktorów
Wybierz komponenty, których klucze chciałbyś skopiować. Możesz to zrobić wybierając element z pola graficznego, ale również możesz skorzystać z kart Złożenie lub Współpraca.
Krok 2: Pokaż klucze tylko tych aktorów
Korzystając z paska narzędzi umieszczonego zaraz nad osią czasu, wybierz polecenie „Pokaż tylko klucze zaznaczonych aktorów”. W tej sytuacji na osi czasu pozostają nam klucze, które dotyczą komponentów, które zaznaczyliśmy w kroku pierwszym.
Krok 3: Zaznacz region czasowy lub konkretny klucz
aznacz oknem region czasowy, wewnątrz którego chciałbyś wykonać kopię kluczy (lub jednego klucza) lub najedź kursorem na konkretny jeden klucz (miej na uwadze, że w jednym miejscu wiele aktorów może mieć wiele kluczy). Jeśli okno będzie zawierać więcej niż jeden klucz w danych regionie czasowym to pod spodem pojawi się czarny pasek – wówczas za niego powinniśmy „złapać” w kolejnym kroku.
Krok 4: Skopiuj lub przenieś klucze
Przytrzymując CTRL + LPM klucze są kopiowane. Używając samego LPM klucze będą przenoszone.
Dobra rada:
Teraz, gdy kopiujemy/przenosimy klucze, domyślnie kopiujemy również znaczniki (markery), które mogą wprowadzać w błąd.
Znaczniki SOLIDWORKS Composer mogą odnosić się do:
- nazwy widoku na karcie Widoki. Znacznik wstawiany jest automatycznie, gdy dany widok jest przeciągany i upuszczany na osi czasu animacji
- ręcznie utworzonego znacznika, który został dodany, aby zapewnić lepsze zdefiniowanie wydarzeń w animacji
Aby uniknąć kopiowania znaczników, wykonaj poniższe czynności:
- Przejdź do karty Animuj.
- Kliknij Ustawienia czasu. Otworzy się okno dialogowe.
- Odznacz „Aktualizuj znaczniki podczas ruchu kluczy”.Dzięki temu znaczniki nie zostaną skopiowane podczas przenoszenia lub kopiowania klawiszy na ścieżce animacji.