Wprowadzone w wersji 2018 licencjonowanie online dla licencji jednostanowiskowych zostało wycofane. Ostateczne wyłączenie tej formy licencji nastąpiło 07.02.2022. Jeśli do tego czasu użytkownicy sami nie przełączyli typu licencji na maszynową, podczas uruchomienia programu mogli otrzymać poniższy komunikat:
W tej sytuacji należy wybrać „Tak”, aby umożliwić odczytywanie licencji jako maszynowej. Po zatwierdzeniu komunikatu, ukaże się standardowe okno kreatora aktywacji, który przeprowadzi nas przez proces standardowej aktywacji produktu na naszym komputerze.
UWAGA! Od tej pory nie będzie już możliwe przełączanie trybu licencjonowania z poziomu Admin Portal. Tej opcji po prostu nie będzie.
Jeżeli po zatwierdzeniu komunikatu lub po przejściu przez kreator aktywacji pojawi się błąd – prawdopodobnie licencja wciąż widnieje w rejestrze jako online, lub ktoś inny ma ją aktywną na swoim stanowisku. W takim przypadku najlepiej skontaktować się z naszym wsparciem technicznym – mailowo lub telefonicznie – zweryfikujemy co dzieje się z licencją i czy podmiana typu licencji nastąpiła prawidłowo.
Licencjonowanie online zostało wycofane – co teraz?
Licencja jednostanowiskowa, dalej nią pozostaje i działa wciąż na tych samych zasadach. Podczas aktywacji produktu, jego licencja zostaje przydzielona do komputera (aktywacja maszynowa). W przypadku potrzeby przeniesienia licencji – należy ją dezaktywować przechodząc w programie do Pomocy a następnie Licencje/Dezaktywuj.
Kreator dezaktywacji przeprowadzi nas przez ten proces. Następnie na drugim stanowisku aktywujemy licencję w standardowy sposób, również za pomocą kreatora aktywacji.
Należy przy tym pamiętać, że liczba transferów jest ograniczona i wynosi 999. Powinniśmy zatem dokonywać przeniesienia licencji tylko w koniecznych sytuacjach, jak formatowanie lub zmiana komputera.
Chcę nadal swobodnie przenosić licencję pomiędzy stanowiskami – czy to możliwe?
Tą funkcjonalność posiada licencja sieciowa. Można natomiast zamienić licencję stanowiskową na sieciową, szczególnie w przypadku, kiedy posiadamy większą ilość licencji. W kwestii szczegółów polecamy skontaktować się z opiekunem handlowym.
W przypadku pozostałych pytań lub wątpliwości – zachęcam do kontaktu. Dołożymy wszelkich starań, aby udzielić wyczerpujących odpowiedzi i rozwiązać ewentualne błędy.