Dzisiaj omówimy bardzo powszechny problem, który dręczy użytkowników podczas korzystania z oprogramowania DraftSight. Jak wszyscy wiemy, możemy skorzystać z DraftSight przez 30 dni bez aktywacji, a następnie musimy aktywacji poprzez e-mail, aby go używać. Potrzebujemy do tego dwóch rzeczy: adresu email oraz dostępu do internetu.
Najpierw pobierz nowego HotFix’a! Tutaj: Poprawka dla DraftSight
Aktywacja jest prosta i bezpłatna. Po aktywacji możemy użyć DraftSight tak długo, jak chcemy. Ale niektórzy użytkownicy donoszą, że nie są w stanie na stałe aktywować DraftSight. Po aktywacji, gdy próbują wykorzystać DraftSight, to poprosić o aktywację przy każdym starcie. Jest to bardzo denerwujące. Problem na tym się nie kończy, jeśli ktoś nie ma dostępu do internetu to nie jest w stanie aktywować DraftSight i ostatecznie nie może on użyć oprogramowania.
A co po upływie 30 dni?
Otóż jest rozwiązanie tego problemu, ale nie jest to stałe. Polega na wyczyszczeniu rejestru i można ponownie używać oprogramowanie przez kolejne 30 dni.
Ostrzeżenie: Jeśli masz zamiar edytować rejestr systemu, należy zachować szczególną ostrożność i nie edytować lub usuwać wpisów z wyjątkiem wymienionych poniżej. Może to spowodować awarię systemu w przypadku usunięcia lub edycji. Nie bierzemy odpowiedzialności za te czynności.
Metoda 1
Po zainstalowaniu DraftSight pojawi się okno o aktywacje naszego produktu. Jeśli nie aktywujmy możemy używać przez 30 dni.
Po wybraniu „Aktywuj teraz”, musimy wypełnić wszystkie pola. Adres email musi być prawdziwy :)
Teraz musimy poczekać :) Zwykle trwa to maksymalnie 10 minut.
Jeśli po upływie tego czasu w dalszym ciągu nie mamy wiadomości musimy sprawdzić folder SPAM, bardzo często tam właśnie trafia mail z linkiem do aktywacji produktu.
Kolejną rzeczą, którą należy zrobić jeśli folder SPAM jest pusty jest wykonanie kolejnej aktywacje, lecz przy użyciu innego adresu email
Błąd aktywacji może być spowodowany nieprawidłowymi ustawieniami połączenia internetowego.
- Upewnij się, że masz sprawne połączenie internetowe,
- Upewnij się, że ustawienia serwera proxy DraftSight są prawidłowe,
- Sprawdź ustawienia zapory firewall.
Metoda 2
Jest to metoda, o której pisałem na samym początku artykułu.
Wybieramy Start i w pasku wyszukaj wpisujemy „regedit” i uruchamiamy edytor rejestru.
Musimy znaleźć wpis o nazwie „SWActivation„, najlepiej wybrać CTRL+F i wyszukać.
Mamy dwa wyjścia, albo usuwamy ten wpis lub zmieniamy jego nazwę. Ja najczęściej dopisuje „_OLD” ze względu, że nie jestem zwolennikiem usuwania kluczy, bo przy takim sposobie zawsze możemy wrócić do poprzednich ustawień.
Jeśli dalej masz problemy z uruchomieniem oprogramowania DraftSight mamy kolejną metodą dostępną.