O co chodzi z tą ciemnością? Otóż wielu użytkowników wykonujących renderowanie szkła ma niełatwy orzech do zgryzienia. Chodzi o ciemne plamy. Co za to odpowiada?
W SOLIDWORKS PhotoView 360 jest opcja „Liczba refrakcji„, która za to opowiada. Znajdziemy ją w opcjach na karcie Narzędzie renderowania.
Refrakcja zachodzi, gdy światło przechodzi przez przezroczysty obiekt. Dla każdej kolejnej ściany, przez którą przechodzi światło, wymagana jest jedna refrakcja. Na przykład aby światło przeszło przez szybę i trafiło w znajdujący się za nią obiekt, musi załamać się na dwóch ścianach. Jeśli nie ma wystarczającej liczby refrakcji, na przezroczystych obiektach mogą pojawić się czarne plamy. Niestety mamy pewien limit jaki możemy ustawić i wynosi on 32 refrakcje, dodatkowo nie należy ustawiać zawsze na maksymalną wartość, gdyż bardzo ona wpływa na wydajność renderowania.
Na rysunku poniżej przedstawiłem liczby refrakcji.
PhotoView 360 w zależności od ustawienia jakości renderowania sam ustawia wartość refrakcji, dopiero kiedy zaznaczymy opcje „Niestandardowe ustawienia renderowania” możemy sami podać tą liczbę.
Po zmianie uzyskamy poniższy efekt.
Jeśli macie pomysły lub czego jeszcze byście się chcieli dowiedzieć na temat renderowania skorzystajcie z zakładki Zaproponuj temat.