SOLIDWORKS Visualize używa sferycznych map HDR oraz HDRI, które imitują wygląd oraz oświetlenie otoczenia w którym znajduje się model. Taką mapę możemy wyszukać samodzielnie w Internecie, pobrać a następnie przenieść plik do programu aby zastosować jej ustawienia. Najczęściej możemy jednak wyszukać taką mapę w postaci spłaszczonego obrazu. Nie musimy jednak używać zewnętrznego oprogramowania do przekształcenia go w plik sceny w formacie HDR, wystarczy do tego jedynie do tego SOLIDWORKS Visualize.
Na potrzeby artykułu wykorzystałem teksturę ze strony www.texturify.com
Zacznijmy ud utworzenia pustego projektu bez importowania do niego jakiegokolwiek modelu. Zostanie załadowane domyślne środowisko. Na wygląd środowiska projektu możemy wpływać dodając jedno z poniższych:
- Environment – plik HDR/HDRI który jest już sferyczny oraz w określony sposób oświetla model
- Backplate – obraz 2D, wstawienie go do projektu powoduje utworzenie statycznego tła, które nie porusza się wraz z poruszaniem się modelu
W kolejnym kroku wstawimy nasz obraz jako Backplate. Można to wykonać przeciągając plik z Ekploratora Windows do projektu lub poprzez wybranie opcji New Backplate w zakładce Scenes.
Po dodaniu zdjęcia do projektu wypełniło ono cały obszar roboczy w programie.
Teraz aby z takiego płaskiego zdjęcia utworzyć plik HDR przejdźmy do Output tools, tak jakbyśmy chcieli wykonać standaradowy render. Dobieramy parametry renderowania i co najważniejsze, wybieramy format pliku wyjściowego jako Radiance HDR (*.hdr). Warto też w tym przypadku zmienić opcję Render Selection na Preview. W naszym projekcie nie ma żadnego modelu, wiec w tym przypadku wybór tej opcji nie spowoduje zmniejszenia jakości pliku wyjściowego, a dodatkowo znacznie przyspieszy czas generowania mapy HDR.
Tak utworzony plik HDR można teraz dodać do projektu.
Otrzymaj pełną, legalną licencję SOLIDWORKS Visualize i testuj przez 30 dni bez obaw