Oprogramowanie SOLIDWORKS PDM umożliwia obsługę zadań, które automatyzują procesy, pozwalając zaoszczędzić czas pracy.
Konfigurację zadań rozpoczynamy od ustawień hosta zadania:
- Klikamy PPM na ikonkę PDM w zasobniku systemowym, a następnie wybieramy „Konfiguracja hosta zadania”.
- Wybieramy odpowiednią przechowalnię i dodatek, a następnie zaznaczamy opcję „Zezwalaj” i zatwierdzamy przyciskiem „OK”.
Po poprawnej konfiguracji hosta zadań przechodzimy do narzędzia Administracja SOLIDWORKS PDM.
- Wybieramy konfigurację naszego zadania.
- W oknie właściwości, w zakładce Metoda wykonania mamy do wyboru następujące opcje:
- Pozwól systemowi na wybranie komputerów dla wykonania zadania
Opcja ta pozwala na wybór hosta zadania przez system, wybierając spośród dostępnych komputerów w danym momencie. - Monituj użytkownika o wybranie komputera kiedy zadanie jest zainicjowane
Dzięki tej opcji, w momencie uruchomienia zadania, użytkownik wybiera nazwę stacji z listy rozwijanej.
- Wykonaj na komputerze, na którym zadanie jest zainicjowane
Jest to jedyna opcja dostępna w SOLIDWORKS PDM Standard. Uruchamia ona zadanie na komputerze, na którym zostało zainicjowane.
- Pozwól systemowi na wybranie komputerów dla wykonania zadania
Historia i kolejka zadań widoczna jest w narzędziu Administracja SOLIDWORKS PDM w liście zadań.