Programy CAD wymagają czasem od użytkownika dużo cierpliwości, a problemy techniczne związane z oprogramowaniem nie są rzadkością. Aby skutecznie rozwiązać problem warto jest posiadać komplet informacji dotyczący zgłaszanego błedu. Takie dane pozwolą pomocy technicznej znacznie szybciej rozwiązać kłopotliwe kwestie związane z SOLIDWORKS. Istotne informacje to m.in.:
- Wersja systemu operacyjnego
- Wersja oprogramowania SOLIDWORKS
- Sterowniki karty graficznej
- Ilość pamięci RAM
- Ilość miejsca na dysku twardym
By oszczędzić szukania tych informacji SOLIDWORKS przygotował dla użytkowników specjalne narzędzie – SOLIDWORKS Rx. Aplikacja analizuje system, sugeruje ewentualne rozwiązania a także zbiera dane, które pomogą obsłudze technicznej zdiagnozować problem.
Aby uruchomić SOLIDWORKS Rx należy w systemie Windows kliknąć Start > Wszystkie programy > SOLIDWORKS 20xx > Narzędzia SOLIDWORKS > SOLIDWORKS Rx.
Aby dowiedzieć się, jak skutecznie z niego korzystać zapoznaj się z poniższym opisem funkcji SOLIDWORKS Rx
Zakładka Start
Z poziomu tej zakładki możemy uruchomić SOLIDWORKS w trybie awaryjnym na dwa sposoby:
- W trybie programowego OpenGL – tryb ten pomija ustawienia karty graficznej i pozwala zidentyfikować czy napotkane problemy mogą być związane ze sprzętem graficznym
- W trybie pominięcia ustawień Narzędzia/Opcje – tryb ten uruchamia SOLIDWORKS ze standardowymi ustawieniami oraz wyłączonymi dodatkami. Jeżeli w tym trybie problem nie występuje oznacza to, ze jest powodowany przez złe ustawienia lub jeden z dodatków.
Zakładka Diagnostyka
Wyświetla informacje dotyczące ustawień systemowych. Najbardziej istotnym elementem listy jest weryfikacja poprawności sterowników karty graficznej –z tego poziomu mamy możliwość sprawdzenia, czy nasza karta graficzna jest wspierana oraz posiada odpowiednie sterowniki do pracy w SOLIDWORKS.
Przegląd tych informacji pozwala na szybki rzut oka ocenić czy z naszym systemem wszystko jest w porządku.
Zakładka Konserwacja systemu
Narzędzie do konserwacji systemu pozwala na usunięcie tymczasowych plików SOLIDWORKS a także uruchomienie sprawdzania i defragmentacji dysków.
Zakładka Wychwytywanie problemu
Jeśli okaże się, że poprzednie działania (konserwacja systemu oraz diagnostyka) nie przyniosły rozwiązania, warto jest skorzystać z zakładki Wychwytywanie problemu. Dzięki niej możemy wykonać nagranie problemu i zapisać je w formie pliku wideo. Taki sposób zgłaszania błędów pozwoli obsłudze technicznej dużo dokładniej przeanalizować zagadnienie.
Karta wychwytywanie problemu podzielona jest na 3 sekcje
Krok pierwszy pozwala na zarejestrowanie okna SOLIDWORKS i wykonywanych w nim czynności. Należy pamiętać, że nagrywanie problemu rozpocznie się od uruchomienia nowej sesji SOLIDWORKS
Krok drugi jest obszarem w którym znajdują się informacje o wszystkich zgromadzonych do tej pory plikach. Poza nagraniem filmu z zarejestrowanym problemem, SOLIDWORKS Rx odczytuje z komputera informacje o systemie, ustawienia SOLIDWORKS oraz dzienniki systemu i aplikacji. Dodatkowo użytkownik ma możliwość dołączenia do pliku ZIP elementów, które były otwarte w SOLIDWORKS podczas nagrywania sesji.
Aby dodać piki należy wybrać opcję „ Dodaj więcej plików do Zip..”. Po wykonaniu całej procedury należy przejść do opcji „Spakuj pliki teraz”
Krok trzeci służy do opisania problemu i dostarczenia wszelkich informacji pomocnych w jego rozwiązaniu.
Podsumowując – gdy kontaktujesz się z pomocą techniczną by zgłosić problem – skorzystaj z narzędzia SOLIDWORKS Rx. Taki sposób raportowania błędu dostarczy inżynierom wsparcia technicznego dodatkowych informacji, mogących przyczynić się do szybszego rozwiązania zgłoszenia.