SOLIDWORKS na służbie w dziale Marketingu
Który dział Marketingu nie potrzebuje ładnych grafik o wysokiej rozdzielczości do katalogów, roll-upów i bannerów na targi lub zdjęć na stronę internetową lub firmowego fanpage’a. Mając modele z działu konstrukcyjnego i dostęp do licencji SOLIDWORKS możemy sami przygotować sobie świetne materiały. Np. do działań marketingowych w Internecie skorzystamy z szybkich ustawień SOLIDWORKS takich jak: okluzja otoczenia, cienie, perspektywa, cienie w trybie cieniowania oraz dla osób posiadających dedykowane karty graficznie „real view”. Obraz przechwytujemy narzędziem „Przechwytywanie obrazu” który kopiuje się do schowka Windows. Wklejamy zdjęcie np. w PhotoShop. Dla porównania zdjęcie bez ustawień i z ustawieniami.
W przypadku materiałów do druku cyfrowego czy offsetowego należy przygotować zdjęcia o wyższej rozdzielczości 300dpi (przechwytywanie ekranu daje nam 72dpi). W takim przypadku możemy zapisać widok ekranu do pliku .TIF o określonym formacie i ilości dpi, z tłem lub bez. Mała niedogodność, SOLIDWORKS nie ma możliwości zapisania pliku w palecie kolorów CMYK, jedynie RGB.
Przykład zdjęcia modelu w widoku „Ukryte linie niewidoczne” oraz połączenie dwóch widoków „Ukryte linie niewidoczne” i „Cieniowany z krawędziami” (przy pomocy PhotoShop).