Kup SOLIDWORKS w sklepie internetowym DPS Software. Kup teraz.

TWOJE ŹRÓDŁO INFORMACJI

#CAD | #CAM | #CAE | #PLM

Zapisywanie listy elementów BOM z opcją aktualizacji z SOLIDWORKS do Microsoft Excel

Eksport listy materiałowej BOM z SOLIDWORKS do Excela

SOLIWORKS umożliwia wyeksportowanie listy wykorzystanych komponentów do programów przygotowujących arkusze kalkulacyjne, takich jak Microsoft Excel. Co jednak w przypadku, jeśli złożenie na podstawie którego przygotowana została lista materiałów ulegnie zmianie? Jak w takim przypadku zaktualizować arkusz kalkulacyjny?

W standardowym przypadku zapisujemy listę materiałów jako plik formatu .xlsx, jednak przygotowana w ten sposób lista opisuje stan złożenia w momencie eksportu do zewnętrznego pliku.

Jeżeli chcemy przygotować arkusz kalkulacyjny z możliwością aktualizacji informacji, musimy zacząć od zmiany formatu zapisu.

Aby zapisać listę materiałów, należy wybrać format .csv: PPM>Zapisz jako>Zapisz jako typ>CVS(*.CSV)

Zapisywanie listy elementów BOM z opcją aktualizacji

Następnie w nowym arkuszu kalkulacyjnym należy zaimportować dane zewnętrzne z pliku tekstowego, w następujący sposób: Dane>Pobierz dane>Z pliku>Z pliku tekstowego/CSV

w nowym arkuszu kalkulacyjnym należy zaimportować dane zewnętrzne z pliku tekstowego

Wskazujemy wcześnie przygotowany plik. Jedyną zmianą, którą należy wprowadzić w kreatorze importu tekstu jest zmiana ograniczników. Wybieramy opcję „Przecinek”, dzięki czemu program podzieli dane zewnętrzne na odpowiednie kolumny.

Jedyną zmianą, którą należy wprowadzić w kreatorze importu tekstu jest zmiana ograniczników

Po zaimportowaniu, wszystkie dane dopasowały się do formatu arkusza kalkulacyjnego. Plik jest w pełni edytowalny, więc możemy przygotować listę według własnych potrzeb.

Po zaimportowaniu, wszystkie dane dopasowały się do formatu arkusza kalkulacyjnego

Po wygaszeniu w złożeniu źródłowym części komponentów, lista materiałowa została skrócona.

Po wygaszeniu w złożeniu źródłowym części komponentów, lista materiałowa została skrócona

Należy ponownie zapisać/nadpisać tabelę jako plik csv: PPM>Zapisz jako>Zapisz jako typ>CVS(*.CSV)

Po przejściu do arkusza kalkulacyjnego wybieram odświeżanie danych: Dane> Odśwież wszystko

Po przejściu do arkusza kalkulacyjnego wybieram odświeżanie danych

Po odświeżeniu danych, wszystkie kolumny zaktualizowały się na podstawie zapisanego pliku csv.

Po odświeżeniu danych, wszystkie kolumny zaktualizowały się na podstawie zapisanego pliku csv.

UWAGA. Zapis do pliku wymaga zainstalowanego oprogramowania MS Excel. Jeśli pomimo wygenerowania wyników, przycisk jest dalej wyszarzony, prawdopodobnie w systemie nie jest zainstalowany Excel.