XDesign jest aplikacją dostępna w roli 3D Creator na platformie 3DExperience. Pozwala na modelowanie obiektów zarówno bryłowych jak i powierzchniowych. W ramach modelowania bryłowego istnieje możliwość dodawania obiektów na bazie wcześniej utworzonego szkicu bądź dodania gotowej bryły o kształcie sześcianu, walca, sfery, torusa. W poniższym artykule omówiony zostanie sposób dodawania walca.
Operacja pozwalająca dodać bryłę w kształcie walca znajduje się na karcie Operacje. Najeżdżając kursorem i klikając na strzałkę w prawym dolnym rogu rozwija się lista dostępnych brył. Są to sześcian, walec, sfera, torus. Należy wybrać walec. Bryła będzie „przyklejona” do kursora dopóki nie zostanie umiejscowiona kliknięciem. Aplikacja pozwala na ustawienie modelu na płaszczyźnie, ścianie, bądź elemencie szkicu takim jak punkt.
Po umiejscowieniu bryły dostępny jest pasek z dodatkowymi opcjami:
Przenieś – pozwala zmienić lokalizację bryły,
Płaszczyzna środkowa – pozwala umiejscowić bryłę symetrycznie względem wybranej lokalizacji,
Wytnij – usuwa pierwotną geometrię ze wszystkich obiektów, które przecina bryła. Jeżeli opcja nie zostanie naciśnięta walec zostanie scalony ze wszystkimi obiektami które przecina,
Zastosuj i kontynuuj – dodaje bryłę i pozwala na dodanie następnej,
Pełne okno dialogowe – pozwala na skorzystanie z dodatkowych opcji takich jak łączenie brył, bardziej precyzyjne określenie lokalizacji elementu, jego wymiary: wysokość i promień.
Dwa ostatnie przyciski pozwalają na akceptację bądź anulowanie operacji.
Klikając OK operacja zostaje zatwierdzona a walec umiejscowiony w wybranej lokalizacji. Aby powrócić do jego edycji należy dwukrotnie kliknąć na bryłę lewym przyciskiem myszy.