Od czasu do czasu użytkownicy SOLIDWORKS Composer zgłaszają, że nie mogą uzyskać dostępu do przewodnika użytkownika / dokumentu pomocy SOLIDWORKS Composer za pośrednictwem okna SOLIDWORKS Composer> Pomoc> Tematy pomocy.
SOLIDWORKS Composer próbuje domyślnie otworzyć dokument pomocy HTML za pomocą domyślnej przeglądarki. W moim przypadku jest to Firefox, ale sytuacje takie mogą wystąpić również na Google Chrome. Wynik, który otrzymuję nie jest satysfakcjonujący, gdyż zawartość została zablokowana.
Jednak zablokowaną treść można włączyć przy użyciu innej przeglądarki. Dokument jest poprawnie wyświetlany w przeglądarkach Internet Explorer i Microsoft Edge.
Plik pomocy (przy domyślnych ustawieniach instalacji) znajduje się w poniższej lokalizacji:
C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS Composer\help\ENU\ dsswxcomposerdoc.htm
Jeżeli chcemy, aby dokumenty html otwierały się zawsze w innej przeglądarce, wówczas klikamy prawym klawiszem myszy na dokumencie i wybieramy Właściwości. W zakładce Ogólne klikamy przycisk Zmień, a następnie z listy wybieramy program, przy pomocy którego będą odtąd otwierane pliki html.
Jeśli jednak nie chcemy zmieniać na stałe przeglądarki, wówczas klikając prawym klawiszem myszy na dokumencie, wybieramy Otwórz za pomocą -> Wybierz inną aplikację.
Z listy wybieramy inną przeglądarkę. W moim przypadku była to Microsoft Edge. W efekcie takiego działania, nasza pomoc SOLIDWORKS Composer-a wygląda następująco: