W odcinku „Mapowanie dokumentu WORD” pokazałem jak skonfigurować szablon pliku Microsoft WORD tak aby współpracował z EPDM. Dzięki temu uzupełniając kartę danych pliku skopiowanego z naszego szablonu uzupełniamy jednocześnie jego treść. Istnieje jednak jeszcze inna możliwość. Za pomocą szablonów EPDM możemy wykonać kopiowanie pliku, zmianę jego nazwy oraz uzupełnienie karty danych (a co za tym idzie treści) jednocześnie. Aby dopełnić poprzedni post, w którym na końcu dałem zajawkę filmową pokazującą działanie szablonu opisze jak skonfigurować szablon EPDM.
Konfiguracja
Na początek skonfigurujemy numer seryjny, który będzie numerował nasze wnioski urlopowe. Uruchamiamy moduł administracji, następnie rozwijamy gałąź „Numery seryjne”. Klikamy prawym przyciskiem myszy na gałąź i wybieramy „Nowy numer seryjny”. W naszym przykładzie wnioski urlopowe są numerowane w następujący sposób URL-#### gdzie „URL-„ to część stała a dalej następuje czterocyfrowy numer seryjny generowany przez EPDM.
Wpisujemy nazwę naszego numeru seryjnego oraz określamy jaka będzie liczba startowa licznika i klikamy OK aby zapisać.
Następnie uruchamiamy edytor kart i tworzymy nową kartę szablonu. Dodajemy po kolei wszystkie niezbędne pola.
Numer wniosku urlopowego jest to pole tekstowe, którego wartość jest generowana z utworzonego wcześniej licznika. Konfigurujemy to w taki sposób:
Miejscowość jest to pole tekstowe, którego wartość będziemy wybierali z listy. Konfigurujemy je w taki sposób:
Data jest to pole o formacie daty. Jego wartość domyślna to „dziś”. Pole to konfigurujemy w taki sposób:
Wnioskujący to pole tekstowe, którego wartość to pełna nazwa zalogowanego użytkownika. Konfigurujemy je w następujący sposób:
Data od oraz Data do to pola tekstowe. Nie mają domyślnej wartości i konfigurujemy je w następujący sposób:
Pole Ilość dni to pole tekstowe. Nie ma tu wartości domyślnej i konfigurujemy je w następujący sposób:
Rodzaj urlopu to pole tekstowe. Uzupełniamy je z listy. To pole konfigurujemy w następujący sposób:
Zapisujemy naszą kartę i zamykamy edytor kart danych.
Kolejnym krokiem będzie utworzenie szablony w module administracji EPDM. Wchodzimy do modułu administracyjnego i w drzewku klikamy na szablony prawym przyciskiem myszy i wybieramy nowy szablon.
Krok pierwszy wpisujemy „Ciąg menu” czyli jak polecenie będzie wyglądało w menu kontekstowym. Poniżej przykład:
Klikamy dalej
W tym kroku możemy określić uprawnienia. Jeśli użytkownik nie ma prawa dodawana plików do katalogu z wnioskami to tu możemy podać login i hasło takiego użytkownika, który to prawo posiada.
Klikamy dalej
W tym kroku musimy dodać kartę danych, którą wcześniej konfigurowaliśmy. Tutaj również dodajemy zmienne szablonu. Klikamy zmienne szablonu i dodajemy zmienne. Wszystkie typu „Formatuj ciąg”.
Klikamy OK
Następnie w oknie powyżej przypisujemy zmienne z karty danych do zmiennych szablonu przy pomocy ikonki ze strzałką. Po przypisaniu zmiennych klikamy dalej.
Teraz przy pomocy ikonki zaznaczonej strzałką dodajemy plik. Wybieramy nasz wcześniej utworzony plik szablonu wniosku urlopowego.
Jako nazwę dla pliku wyjściowego podajemy „WU-%sz_osoba%-%sz_numer_wniosku%-%sz_data_wniosku%.doc” – dzięki temu nasz plik będzie miał w nazwie informacje o osobie wnioskującej, numerze wniosku oraz o dacie. Przypisujemy też zmienne dla pliku wyjściowego. Tak samo jak poprzednio za pomocą strzałki. Klikamy OK i dalej
W tym kroku wybieramy ikonkę dla naszego szablonu. Klikamy dalej
W ostatnim kroku przydzielamy uprawnienia dla użytkowników lub grup, którzy mogą uruchamiać nasz szablon.
To już wszystko. Teraz jeśli w przechowalni klikniemy prawym przyciskiem myszy i wybierzemy nowy powinien pokazać się węzeł HR a w nim Wniosek urlopowy. Klikamy go – na ekranie pokaże się karta danych szablonu, którą wcześniej tworzyliśmy. Uzupełniamy dane klikamy OK i nasz wniosek urlopowy zostanie wygenerowany. Oczywiście w taki sam sposób można obsłużyć inne pliki. Wszystko zależy od potrzeb i fantazji.
W przypadku pytań proszę pisać na adres e-mail pdm@cns.pl.