XSheetMetal jest aplikacją dostępna w roli 3D SheetMetal Creator na platformie 3DExperience. Pozwala w szybki i intuicyjny sposób modelować elementy cienkościenne w postaci arkusza blachy.
Jedną z dostępnych operacji jest grupa operacji podwinięć. Pozwalają one dodać odgięcia przy wykorzystaniu krawędzi stycznych istniejących ścian. W ich skład wchodzą następujące operacje:
- Kołnierz
- Podwinięcie
- Łezka
- Odgięcie użytkownika
Aby dodać jedną z operacji należy przejść na kartę Arkusz blachy, następnie wybrać strzałkę w prawym dolnym rogu operacji kołnierz. Pozwoli to wywołać cztery dostępne operacje.
Operacja kołnierz zbliżona jest do operacji ściana na krawędzi. Po jej wybraniu należy uzupełnić wymagane parametry. W pierwszej kolejności określić grzbiet bądź krawędź oraz kierunek działania operacji. Następny rok to określenie długości i kąta. Zakres kąta może być w zakresie od 0 do 180 stopni. Podobnie jak w przypadku operacji ściana na krawędzi można określić geometrię ograniczającą w postaci odsunięcia od obu końców krawędzi. W opcjach zgięcia istnieje możliwość edycji promienia zgięcia oraz współczynnika K.
Operacja podwinięcie pozwala uzyskać równoległe podwinięcie względem graniczącej z wybraną krawędzią ściany. Istnieje możliwość wyboru bazowej geometrii wraz z kierunkiem oraz określenie długości podwinięcia. Podobnie jak w przypadku Kołnierza można skorygować geometrię ograniczającą oraz opcje zgięcia.
Operacja łezka pozwala uzyskać efekt zamkniętego podwinięcia do najbliższej ściany. Dostępne parametry do uzupełnienia są analogiczne jak w przypadku operacji podwinięcia.
Ostatnia omówioną operacją będzie odgięcie użytkownika. Pozwala ona na personalizację profilu podwinięcia. Aby możliwe było dodanie operacji należy utworzyć szkic. Poniższe zdjęcie prezentuje przykładowy kształt. Następnie należy wybrać operację w której zaznaczone zostają krawędzie oraz szkic podwinięcia. Operacja pozwala także uwzględnić geometrię ograniczająca oraz opcje zgięcia.