Podczas wykonywania przejścia stanu, zaewidencjonowania lub wyewidencjonowania pliku dostajecie powiadomienia z systemu EPDM. Domyślnie powiadomienia są przesyłane przy wykorzystaniu bazy danych co nie zawsze jest efektywne, ponieważ często zdarzają się sytuacje, że ktoś nie odczyta powiadomienia. W celu zapewnienia „bezpiecznego dotarcia” powiadomienia do osoby, którą chcemy powiadomić najlepiej użyć poczty wewnętrznej e-mail. Jest to zapewnienie, że poczta zostanie zawsze odczytana. Aby skonfigurować system Enterprise PDM do działania z naszym klientem poczty e-mail, należy:
- Otworzyć Panel Administracyjny systemu EPDM
- Otworzyć przechowalnię dla, której wiadomości mają być przesyłane za pośrednictwem poczty e-mail.
- Z przechowalni wybrać komponent System Wiadomości (otworzyć go można naciskając na nim dwukrotnie lewy przycisk myszy lub z menu kontekstowego pod prawym przyciskiem myszy wybrać opcję Otwórz)
- Po wykonaniu czynności z poprzedniego punktu w otworzonym oknie Systemu wiadomości musicie zmienić typ „systemu pocztowego” na SMTP.
- Po zmianie systemu pocztowego na SMTP w zakładce Ustawienia SMTP musicie wpisać konfigurację waszego serwera pocztowego. Możecie ustawić port, nazwę konta oraz adres z jakiego mają przychodzić maile.
- Po wpisaniu danych możecie przetestować poprawność konfiguracji, przycisk Testuj ustawienia, spowoduje to wysłanie wiadomości testowej i wpisaniu nazwy odbiorcy, takiej jak ta: