Strona głównaSOLIDWORKSJak rozwiązać problem z licencją online SOLIDWORKS?

Jak rozwiązać problem z licencją online SOLIDWORKS?

Rozwiązanie poblemów z uruchomieniem licencji online SOLIDWORKS

Jak rozwiązać problem z licencją online SOLIDWORKS?

Od ponad roku żyjemy w czasie nieustającej pandemii. W tym momencie pojawiła się szczepionka i z dnia na dzień sytuacja epidemiologiczna się poprawia. Jednak mimo wszystko sporo firm wciąż pracuje w trybie pracy zdalnej bądź hybrydowej, a zapotrzebowanie na licencjonowanie online stale rośnie. Możliwe, że również Ty pracujesz z domu lub z innych powodów potrzebujesz użytkować licencję SOLIDWORKS w trybie online.

O tym jak przejść na licencjonowanie online pisaliśmy już w innym artykule pt. “Aktywuj swoją licencję ONLINE z SOLIDWORKS”.

Aby korzystać z takiej licencji należy mieć założone konto na Customer Portal  na stronie my.solidworks. Krótką instrukcję zamieściliśmy w publikacji “Jak w 3 krokach utworzyć konto użytkownika na Customer Portal?“.

W tym artykule skupimy się jednak na typowych błędach z dostępem do licencji online. W trakcie uruchomiania programu SOLIDWORKS mogą pojawić się komunikaty:

„Transakcja uruchomienia licencji online nie powiodła się. Sprawdź połączenie internetowe.”

Transakcja uruchomienia licencji online nie powiodła się. Sprawdź połączenie internetowe

„Nie można uzyskać licencji online dla SOLIDWORKS. Przekroczono limit licencji”

Nie można uzyskać licencji online dla SOLIDWORKS. Przekroczono limit licencji

Powyższe komunikaty mogą wynikać z błędnego generowanie plików, w których są przechowywane informacje na temat licencji online. Jak należy więc postępować w przypadku pojawienia się tych błędów? Trzeba usunąć błędne pliki, a SOLIDWORKS utworzy je na nowo przy ponownym uruchomieniu.

Schemat postępowania:

  1. Trzeba wejść do folderu o ścieżce -> C:\ProgramData\FLEXnet
    Jeśli nie widzimy folderu Program Data, to należy w eksploratorze, w zakładce widok pokazać ukryte elementy.
  2. Usunąć pliki, które zaczynają się od nazwy „SW_D”
    Uwaga: usuwamy tylko te pliki, inne zostawiamy. Można zrobić też kopię zapasową tych plików SW i np. przenieść je do innego folderu.
  3. Ponownie uruchamiamy program SOLIDWORKS

W większości przypadków taka procedura naprawia problem. Co w przypadku, gdy nie przechodziliśmy na licencjonowanie online, a pojawia się nam ten komunikat? Wtedy należy sprawdzić w my.solidworks w zakładce Admin Portal czy aby na pewno nasza licencji nie została  przypisana jako licencja online. Jeśli tak, to zmieniamy na licencję maszynową.

zakładce Admin Portal na my.solidworks.com

W przypadku, gdy po przeprowadzeniu powyższych kroków problem wciąż występuję to zapraszam do kontaktu z naszą bezpłatną linią wsparcia pod numerem 800 40 50 50 lub mailowo wsparcie@dps-software.pl.

Podziel się:

Ukończyłam Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechanicznym, kierunek Mechanika i Budowa Maszyn. W DPS Software pracuję od 2020 roku jako trener, specjalista techniczny CAD. Moją pasją jest jazda na rolkach, interesuję się też ekologią i stylem życia zero waste.