Od ponad roku żyjemy w czasie nieustającej pandemii. W tym momencie pojawiła się szczepionka i z dnia na dzień sytuacja epidemiologiczna się poprawia. Jednak mimo wszystko sporo firm wciąż pracuje w trybie pracy zdalnej bądź hybrydowej, a zapotrzebowanie na licencjonowanie online stale rośnie. Możliwe, że również Ty pracujesz z domu lub z innych powodów potrzebujesz użytkować licencję SOLIDWORKS w trybie online.
O tym jak przejść na licencjonowanie online pisaliśmy już w innym artykule pt. „Aktywuj swoją licencję ONLINE z SOLIDWORKS”.
Aby korzystać z takiej licencji należy mieć założone konto na Customer Portal na stronie my.solidworks. Krótką instrukcję zamieściliśmy w publikacji „Jak w 3 krokach utworzyć konto użytkownika na Customer Portal?„.
W tym artykule skupimy się jednak na typowych błędach z dostępem do licencji online. W trakcie uruchomiania programu SOLIDWORKS mogą pojawić się komunikaty:
„Transakcja uruchomienia licencji online nie powiodła się. Sprawdź połączenie internetowe.”
„Nie można uzyskać licencji online dla SOLIDWORKS. Przekroczono limit licencji”
Powyższe komunikaty mogą wynikać z błędnego generowanie plików, w których są przechowywane informacje na temat licencji online. Jak należy więc postępować w przypadku pojawienia się tych błędów? Trzeba usunąć błędne pliki, a SOLIDWORKS utworzy je na nowo przy ponownym uruchomieniu.
Schemat postępowania:
- Trzeba wejść do folderu o ścieżce -> C:\ProgramData\FLEXnet
Jeśli nie widzimy folderu Program Data, to należy w eksploratorze, w zakładce widok pokazać ukryte elementy. - Usunąć pliki, które zaczynają się od nazwy „SW_D”
Uwaga: usuwamy tylko te pliki, inne zostawiamy. Można zrobić też kopię zapasową tych plików SW i np. przenieść je do innego folderu. - Ponownie uruchamiamy program SOLIDWORKS
W większości przypadków taka procedura naprawia problem. Co w przypadku, gdy nie przechodziliśmy na licencjonowanie online, a pojawia się nam ten komunikat? Wtedy należy sprawdzić w my.solidworks w zakładce Admin Portal czy aby na pewno nasza licencji nie została przypisana jako licencja online. Jeśli tak, to zmieniamy na licencję maszynową.
W przypadku, gdy po przeprowadzeniu powyższych kroków problem wciąż występuję to zapraszam do kontaktu z naszą bezpłatną linią wsparcia pod numerem 800 40 50 50 lub mailowo wsparcie@dps-software.pl.